Mä oon pohtinu tätä aihetta nyt keskenäni tässä muutaman päivän ajan. Meillä siis on nukuttu oikeestaan alusta lähtien yöt perhepedissä ihan laiskuus syistä, myönnettäköön, ja nyt jotenkin oon ruvennu miettimään, että jos opettais tytön omaan sänkyyn. Mua on ruvennu ahdistamaan, että en saa nukkua siinä asennossa kun haluun vaan aina oon jossain sängyn reunalla solmussa ja siinä asennossa mihin yösyötällä jään. Varsinaisesti lihkaset ei ainakaan vielä ole kipeät mutta muuten tuntuu, että uni vois olla aprempaa jos sais nukkua jotnekin rennommin.

Toinen juttu on se, että meidän sängyssä on aika pehmee patja ja kun aika vanha patja on niin noi jouset on ruvennu reistaamaan ja siinä missä ite makaan tai Maza makaa on jo ihan hyvän kokonen kuoppa ja tietysti Millis sitten helposti vierii ihan kylkeen kiinni. No, ei siinäkään vielä mitään kun tyttö on kivasti kainalossa ollu silti mutta nyt huomasin toissapäivänä, että tyttö oli nukkunu mahallaan ja jopa kääntäny päänsä eri suuntaan kesken unien. Eilen tuo taas oli kaivautunu ihan mun kylkeen kiinni ja kovaa kyytiä oli kaivautumassa vielä syvemmällä mun kylkeen kiinni.

Koska oon ihan hysteerinen ajatukselle kätkyt-kuolemasta niin oon nyt stressannu tota, että tyttö ajautuu nukkumaan mahalleen ja ihan mun kylkeen kiinni. Entä jos se ei saakaan ilmaa joku päivä vaikka muuten niin mukava siellä mun kainalossa onkin olla?!

Sitten se oma sankjy. Pinniksessä on äityspakkausen laatikko ja sitä nyt on pidetty sänkynä. Tuo sänky saakin olla niin kauan käytössä kunnes tarviin tota laatikkoa pineille vaatteille, eli en ihan heti. Tuolla laatikossa ei ole nukuttu kunnolla moneen päivään. Hirveen helposti herätään ja ruvetaan huutamaan. Sen oon huomannu, että toi laatikko on aika viilee usein, että pitäiskö -siili-n neuvoa käyttäen hommata sellanen kauratyyny ja ihan lämmittää se sänky erikseen aina ennen nukkumsita. Viimeks kun tossa on kunnolla nukuttu niin tytön ja peittokasan lisäks siellä oli mun likanen (puklunen ja mun tuoksunen) college-piata. Se paita sitten kai toi turvaa nillee päikkäreille mitä siellä nukuttiin, kosksa sillon nukuttiinkin joku 3 tuntia putkeen. Pitääkö mun nyt sitten tilkkiä omilla vaatteilla toi laatikko aina vai mikä neuvoks.

Ongelma on myös se, että miellä nukahdetaan tosi satunnaisesti ilman tissillä roikkumsita ja sitten kun siitä siirrät niin melko varmasti tyttö herää. Kun vaan jtoenkin oppis nukuttamaan tytön suoraan sänkyyn niin homma vois taas helpottua.

En tiiä, voi olla, että mä taas koitan laukata asioiden edelle kun kuitenkin tyttö on niin pieni vielä mutta olis kuitenkin kiva, että kaikki nukkuis yöt omassa sängyssään ja sitten erikoistapauksissa voitais olla kaikki samassa sängyssä.

Otan siis mielelläni vastaan ajtuksia ja kommentteja aiheesta :)