Tänään oli taas neuvolakäynti päivä. maza oli mukana vaikka se taas niin nihkeesti lähti aamulla käyntiin, että meinas tulla pieni kiire. Ihme unikeko aina sillon kun on menoa. No, mut päästiin ajoissa perille kutienkin mutta oli maailman isoin virhe kävellä tonne! Matkaa ei ole kuin joku  noin 2 km jos sitäkään ja sen matkan oon ennenkin köpöttäny yksikseni neuvolaan. Edellisestä kävelystä vaan on jo yli kuukaus ja voin hyvänen aika miten sitä onkin homma hidastunu siinä ajassa. Ei kävelty edes mtienkään hirveen nopeesti mutta olin aivan hiki päässä kun päästiin terveyskeskuksen pihaan. Oli taas hiukan noloa mennä sinne käytävälle odottamaan vuoroaan kun hiki vaan valu. Mä koitin pyyhkiä käsipaperilla naamaani, että en ihan uitetultä näyttäis. Kaikki lämpö siis oikeen tursu läpi. Olo oli hehkeä! No, päästiin sitten Seijan juttusille aika nopeesti ja sekin kysy, että onko mulla vähän kuuma. No joo, niinkun kuvasta näky niin, kyllä!

Neuvolakorttiin tuli seuraavia merkintöjä:

rv 37+5

paino :+1100 g, huh mikä määrä taas, mukana kyllä turvotusta!

turvotus: +/- ekan kerran plussa tohon.

RR: 118/68 korkein paine minkä Seija on mitannu...

sf-mitta: 35 cm

tarjonta: rt

syke: 140-165

liikkeet ++

Toi paino siis oli ihan järkky mutta tosiaan mulla on vähän kai jo turvotusta ilmassa ja siksikin kaikki tarttuu tarttuvan mukaan ja nsotavan painoa. Sormuksethan mulle ei oo menny enää kunnolla sormiin vähään aikaan, että sekin ekrtoo jo jotain. Niveletkin on välillä kipeet ja sekin on turvotuksen merkki.

Toi verenpaine ei ollu mikään järkky, lähelläkään mutta korkein Seijan mittaama kuitenkin. Loppua kohden taitaa mulla paineetkin nousta?!

Kerroin ihan ekana Seijalle mun mahan hillittömästä kutinasta. Meen nyt sitten varmuuden vuoksi huomenna aamulla verikokeeseen missä, katotaan maksa-arvot ja joku sappiarvo. Ei noissa periaatteessa pitäis olla mitään häikkää mutta tarkistetaan.

Sairaalakassin Seija käski pakkaamaan jo ja kertoili tuo synnytystä edestävistä ässäilyistä ja välilihan öljyymisestä. Miten mulle tuli taas sellanen olo, että Seijakin uumoilee Pullan syntyvän jo lähiaikoina?! Kyllähän tuo vielä viimeseks sano kun pois oltiin lähdössä, että jos lähtö tulee niin ei tarvii ilmottaa neuvolaan mitään, hän tietää miks ei tulla.