Mulle tulee tänään vieras. johan mä oon kaksi viikkoa yksin täällä ollukin. Kauheen vaikee jotenkin saada ihmisiä tulemaan kylään mikä on sääli. Tänään siis lukioajoista asti tuttu kaveri tulee käymään. Ei ollakaan nähty piiitkään aikaa hänen kanssaan kun hän on Englannissa koulussa ja käy vaan kesäsin ja talvisin suomessa. Taidettiin me viimeks käydä kahvilla joskus viime joulukuussa tai tammikuussa. Hämärästi muistan, että sillon oli joku katastrofi meneillään jossain mihin liitty Intialaisia. Siis kun kaverin poikaystävä tms. on Intiasta ja jotain siitä katastrofista luettiin lehdestä ja höpistiin. Äh, en nyt muista. Sekotan vaan koko ajan sen Thaimaan katastrofin tähän.. Mutta siis, anyway, kauan on kun viimeks nähtiin.

Mä oon huono vierasvarojen kanssa. Ei mulla ole kaverille mitään tarjottavaa edes kai. No, ehkä me ei tarvita mitään sen ihmeempää. Täytyy tarjota vaikka voileipää tai jotain.

Siivoomistakin mietin, että täytyis vähän harrastaa mutta kun eilen jo pikkasen siistin niin ehkä ei nyt tarvii kauheesti ruveta huhkimaan. Meillä on muutenkin ollu aina silleen, että kavereita kyllä kehtaa päästää kotiinsa vaikka kaikki ei oliskaan ihan tip top. Toisaalta vois ajatella, että sitä ei muka arvosta vieraitaan sen vertaa, että siivois mutta mun tapauksessa taas ajatus on se, että koti näyttää siltä millanen se onkin. Turha posliinin kiillostus siis jää veke kun ei se meidän tapoihin kuulu muutenkaan. Sitten jos on "oikeet" juhlat tiedossa niin on ihan eri juttu mutta kahville voi tulla parin villakoirankin kanssa, eikö?! Vai puolustelenko mä näin omaa laiskuuttani..